Тема над якою я працюю
«Активізація
пізнавальної діяльності учнів на уроках математики та фізики.»
|
Рік народження: 1957
Освіта: вища
Фах: вчитель
математики і фізики
Посада: викладач
математики і фізики
Педагогічний стаж: 39 років
Рік попередньої
атестації: 2018 р.
Кваліфікаційна
категорія, педзвання: викладач вищої категорії, викладач-методист
Адреса досвіду:
Грицівське ВПУ-38
Роки вивчення та рік
оформлення досвіду: 2008 р.
Актуалізація досвіду
Забезпечення належного
рівня освіти набуває нині особливої актуальності. При вивченні фізики суттєве
значення має те, що основним показником
інтересу до предмету є інтелектуальна активність учнів, чого не вистачає
багатьом учням. Сприйняття й усвідомлення предмету фізика є важкодоступним
процесом для значної частини учнів ПТУ.
Часто засвоєння абстрактних законів є проблематичним для пари учитель-учень.
Але розуміння цих законів є соціально значущим, необхідним для становлення
розумово розвинутої особистості. Забезпечення
належного рівня освіти набуває
нині особливої актуальності. Цій меті підпорядковані методи навчальної діяльності викладача.
Визначення
виду досвіду Викладач- раціоналізатор
використовує інтерактивні технології навчання, рейтингову систему оцінювання,
інскриптивний метод, професійну спрямованість викладання.
Провідна педагогічна
ідея досвіду: Профтехосвіта співпадає
з базовою підготовкою в школі, доповненою професійно значущим матеріалом, який
включає приклади і практичне значення предмета для розвитку нових технологій,
галузей господарства. Тому свою задачу вивчення
фізики викладач бачить в тому, щоб не тільки дати майбутнім молодим
робітникам обсяг знань, а й підготувати їх до самоосвіти, сформувати в них
стійки мотиви навчання і діяльності взагалі.
Опис досвіду: Процес навчання на
уроках математики і фізики – це не автоматичне викладання навчального матеріалу
в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини, її власної
активності, участі в цьому процесі. Пояснення і демонстрація ніколи не дадуть
справжніх, стійких знань. Цього можна досягти тільки за допомогою активного
та інтерактивного навчання на уроках
математики. З метою обміну досвідом викладач проводить відкриті уроки. Це уроки
до тем: «Кут між прямою й площиною.»; «Трансформатори».
Для того, щоб ліквідувати
прогалини в знаннях учнів в своїй роботі застосовує інскриптивний метод
навчання. Метод навчання називається інскриптивний (ін-без), якщо вчитель не
записує довгих доведень законів чи розв’язування задач, а робить це усно,
користуючись тільки малюнками, схемами чи якимись «опорними сигналами». Щоб
активізувати учня. збагатити палітру сприйняття викладач використовує опорні
плакати, логічні схеми, картки-інструкції, завдання з професійною
спрямованістю.
Учні з зацікавленням відносяться до розроблених викладачем завдань
з військової справи. Розв’язуючи такі завдання хлопці вже відчувають себе
захисниками України.
До кожного уроку викладач
підготовляє завдання з професійною спрямованістю. Це часто практичні завдання,
що потребує від учнів усвідомлення матеріалу спецдисциплін. Викладач має
надію,що на зміну схоластичним підручникам з математики, будуть створені нові
підручники для учнів ПТУ з завданнями з конкретних виробничих ситуацій.
Результативність досвіду Порівнюючи результати
перевірочних контрольних робіт за курс неповної середньої школи і підсумки I
семестру можна сказати,що училище дає другий шанс дитині. Учні викладача
приймають активну участь в написанні наукових робіт для МАН, тижнях математики
та фізики, конкурсах. Велике значення
для викладача має позакласна та гурткова
робота. Так учасники математичного гуртка разом з викладачем взявши участь в
конкурсі “Творчий вчитель –обдарований учень”,здобули диплом за роботу
“Математичне програмування”
Поширення досвіду на
обласному рівні Викладач приймає активну участь в обласних
секційних засіданнях, конференціях. Матеріали досвіду неодноразово відзначались
на обласних виставках КМЗ. Викладач неодноразово була нагороджена дипломом
I-ступеня за кращі навчально-методичні матеріали та дидактичні засоби навчання,
представлені на обласну виставку “Педагогічні ідеї та знахідки”. Було
підготовлено декілька посібників рекомендованих для друку науково-методичною радою НМЦ ПТО ПК у
Хмельницькій області. Це навчальний посібник “Завдання з математики з
професійною спрямованістю.” Викладач Садовська Г.П. за сумлінну працю,
професіоналізм, творчий підхід до викладання неодноразово нагороджена грамотами
Хмельницької обласної державної адміністрації Управління освіти ти науки.
Немає коментарів:
Дописати коментар