Вступна частина
Протягом тижня-двох
учні за допомогою підручників фізики та електронних ресурсів мають проглянути
теми: «Атмосферний тиск», «Дифузія», розділ «Динаміка», «Термодинаміка»,
«Оптика». Урок підсумковий, парний, потребує значної підготовки. Перед уроком з
учнями проводять інструктаж по техніці безпеки, повідомляють про форму одягу,
відповідне взуття.
Компетентності
в завданнях до уроку:
1.
Екологічна
грамотність. Під час уроку встановити основні
екологічні проблеми місцевості, ступінь забруднення території лісу та водойм. Випустити
відповідно інформаційну стінгазету, подати інформацію на сайт селища.
2. Інформаційно–цифрова
грамотність. За допомогою працівників лісового
господарства встановити та порівняти
площі вирубок та лісорозсадника.
3. Природничі
компетентності. Підготувати короткий звіт – опис
природних явищ, які спостерігали учні під час екскурсії.
Тема уроку: Фізика і природа.
Тип уроку: Урок –екскурсія.
Мета уроку: Показати взаємний
зв’язок явищ у
природі. Узагальнити знання з тем навчального матеріалу, розвивати вміння
застосовувати знання в практичній діяльності. Виховувати дбайливе ставлення до
природи; розуміння себе як особистості, господаря на своїй землі; любов до
свого краю, батьківщини.
Методи урок: Наочно
- ілюстративна бесіда.
Слово
вчителя.
Люби природу не як символ
Люби природу не для себе,
Люби для неї.
Вона — це мати. Будь же
сином,
Багато таємниць лісу
розгадали вчені, але не всі. Пропоную вам стати дослідниками. Навіть невеличке відкриття може стати
початком великих розгадок Природи.
Ранок.
Вночі йшов невеликий дощ. Ми його слідів
вже не помітили. Але погляньте на ставок. Що ви бачите? Туман. Чому? Що це за
явище?
(Прилегле до води повітря має нижчу температуру ніж вода. Тому крапельки води, випаровуючись зависають над водою у вигляді туману)
(Верхівки
дерев заважають проникненню прямого сонячного проміння та сповільнюють процес
випаровування вологи.)
Я
пропоную проблемне запитання: Чи може з’явитися волога без дощу?
(Так.
Ввечері і вночі при зниженій температурі волога виділяється з повітря в вигляді
крапельок і відкладається на поверхні рослин. Це роса.)
Поясніть
прислів̓ я:
« коси коса, поки роса». Коли легше косити:вранці, чи ввечері?
(Вранішня
роса збільшує масу трави та її інертність. Тому косар застосовує меншу силу.)
Високі
стебла загородили нашу стежку. Як їх скосити без коси?
(Ударити
швидко й сильно поперек стебла палкою,час взаємодії буде малий. Стебло не
встигне відхилитися і переломиться.)
А
якщо сильно натиснути на стебло?
(Внаслідок
великого часу взаємодії стебло відхилиться.)
Ось
і галявина. Відпочинемо. Ви чуєте
аромат квітів та трав? Яке це фізичне явище?
(Явище дифузії.)
Чуєте
як гуде джміль? Як він гуде?
(Коли
джміль летить, він змахує крилами 200 раз в секунду. З такою ж частотою
коливається повітря. Це звук.)
А
ось і комарик. Ви чуєте? Він не гуде, а пищить.
(Комар
робить 600 рухів крильми за секунду. Більша частота взаємодії з повітрям –
тональність звуку вища.)
Давайте проведемо конкурс прислів’їв з висловами про природні явища
Велике дерево дає більше тіні, ніж плоду. Велика хмара, то малий дощ. Не кожна хмара приносить дощ. Скільки хмара не стоятиме, а зсунеться. Від одного удару дерево не падає. Дерево гнеться, доки молоде. Вітер ламає найбільше дерево. Дерево шанують, як добре родить, а чоловіка, як добре радить. Травнева роса коням краща вівса. Не бий бобра, бо не матимеш добра. Як багато пташок, то й не буде комашок. Як у лісі кликнете, так і відгукнеться. Багато лісу – не губи, мало лісу – бережи.
Йдемо далі. Подивіться як під нашими ногами згинається трава. Огляньтеся назад… Трава піднялася.
(Трава має силу пружності.)
Перепона! Неглибокий рів. Як його легше перестрибнути? З розбігу, чи з місця? Краще з розбігу!
Так.
(Коли ви розбіглись – тіло набуває початкової швидкості. Це надає тілу
прискорення.)
Ми
вже відійшли від дерев на 100 м. Гукнемо лісу: «До побачення!».
Ліс
відповів… Це ехо.
(Звук
відбивається від лісу, як перепони. Щоб
почути ехо, необхідно знаходитися від дерев на відстані 80-100 м.)
Піднімаємося на горб. З нього ви побачите лісове озерце.
Чуєте як квакають жаби? Жаба на суші дихає легенями, а в воді – шкірою. Допомагає їй дихати явище дифузії. Мабуть в озерці є риба. Підійдіть ближче. Чи легко вдержати рибку?
(Ні.
Рибка мокра. Це зменшує силу тертя.)
Киньте
в воду камінець. Бачите, що сталося. На поверхні з’явилися хвильки. Киньте на хвильку
листочок. Куди він буде рухатися?
Подивіться
уважно. Листочок коливається на місці.
(
Хвилі – це коливання частинок води, які переміщуються вверх – вниз. Тому листок
знаходиться на місці.)
Опустіть
в воду палку. Який вона має вигляд? Частини палки змістилися. (Це явище
заломлення світла при переході з одного середовища в інше. Ви любите купатися?
Дно
будь якої водойми здається піднятим на третю частину глибини внаслідок
заломлення сонячних променів. Тому потрібно бути обережним, коли купаєтесь в
незнайомій місцевості.
Ми
підходили до озера по настилу. Був дощ. І утворилося болітце. Хтось зверху
накидав гілок і трави. Навіщо?
(Щоб
збільшити площу опори і зменшити наш тиск на поверхню.)
Підсумки уроку: Які закони фізики ви повторили?
Чи потрібно вивчати фізику? Для чого?
Домашнє завдання. Поясніть:
Як
дихає в воді жаба.
Чим
відрізняється дерево в лісі від дерев біля вашого дому? В якого центр мас вище?
Чому
вода в водоймі знизу холодніша?
Де
легше підняти тіло: в воді, чи на суші? Яка сила нам допомагає?
Знайдіть
та запишіть закон заломлення.
Як за допомогою секундоміра знайти швидкість течії річки?
Подумайте над задачею. Один гектар лісу очищає 18 млн. м кубічних повітря. І поглинає стільки вуглекислого газу, скільки за цей час видихає 200 чоловік. Яку кількість повітря очищатиме одне дерево, якщо на гектар припадає 4 000 дерев.?
Яке
чудове наше село, яка мальовнича місцевість. Стомлені,але веселі. Співаємо пісень. Йдемо
додому.
Урок: Коливальний контур
https://drive.google.com/open?id=1epSxDD3Pz3PGOe3nOFjeImJSjU4c0iQP
Урок: Аксіоми стереометрії
Мета уроку: Ознайомити учнів з застосуванням трансформатора, будовою трансформатора, використанням при передачі електроенергії до споживача.
Хід уроку
Тести.
А. Чи може трансформатор: а) мати одну первинну обмотку і кілька вторинних; в) підвищувати напругу одночасно зі збільшенням сили змінного струму?
VI. Підсумки уроку.
№
|
Прізвище. ім’я
|
активність
|
точність
|
підсумок
|
1
|
презентація. трансформаториhttps://drive.google.com/open?id=1i4vLLvMfg_d6saHXajUtl0AICjx60BPS
https://drive.google.com/open?id=137ixDsPag3ELPIvp905BSwyLi06l7sT-
Тема уроку: Фотоефект.
https://drive.google.com/open?id=1323gFaTDRFHGYca2ObWeSbw1zQ4S5Z1S
Тема уроку: Закон Кулона. Розв᾽язування задач.
Мета: Формувати навики розв’язування задач з теми і закріпити набуті знання з’ясувати рівень освітньої компетенції
Завдання уроку:
Розвиваючі – розвиток логічного мислення
Виховні- розвиток вміння працювати в групі, виховання самостійності і відповідальності.
Методичне обґрунтування:
Вправи, які навчають дітей формувати й висловлювати власні думки, слухати інших та приймати рішення на основі раціональних роздумів, допомагають у навчанні демократичного способу мислення. Поділ зроблено на попередньому занятті.
Складові уроку
|
Час (хв)
|
Методи діяльності вчителя
|
Результати роботи
|
Психологічне налаштування.
|
1
|
Обговорення епіграфу уроку.
|
Налаштування учнів на результат уроку.
|
Розминка
|
2
|
Гра «Знайди мене»
|
Підготовка до розв᾽язування задач.
|
Актуалізація опорних знань
|
3
|
Коментоване повторення формул.
|
Повторення вивченого, осмислення формул.
|
Мотивація навчальної діяльності.
|
3
|
Повідомлення мети й теми уроку, правил роботи в групах.
|
Мотивація роботи учнів на занятті.
|
Основна частина. Розвязування задач.
|
25
|
Робота в групах
|
Формування навичок розв᾽язування задач, навиків роботи в групах.
|
Осмислення обєктивних знань.
|
6
|
Оцінка роботи в групах.
|
Розвиток логічного мислення, корекція хибних знань.
|
Підсумки уроку
|
3
|
Гра «Мікрофон»
|
Оцінювання роботи групи, виявлення основних недоліків.
|
Домашнє завдання
|
2
|
Творче завдання
|
Розвиток ініціативи, інтересу до навчання, самостійності.
|
Урок: Коливальний контур https://drive.google.com/open?id=1epSxDD3Pz3PGOe3nOFjeImJSjU4c0iQP
Немає коментарів:
Дописати коментар